הטיפים הטובים ביותר לעור בריא בתקופת החורף

בתקופת החורף העור נוטה להתייבש בקלות, ולפעמים עלול להיות אף אדום ומגורה. להתמודד עם תופעה זו של עור יבש בחורף אספנו את עצות המומחים הטובים ביותר לשמירה על הלחות הטבעית והגנה על העור שלך.

בתקופת החורף העור נוטה להתייבש בקלות, ולפעמים עלול להיות אף אדום ומגורה. להתמודד עם תופעה זו של עור יבש בחורף אספנו את עצות המומחים הטובים ביותר לשמירה על הלחות הטבעית והגנה על העור שלך.

חורף יכול להמיט הרס על העור שלך, וזה יכול להרגיש כאילו אין מנוס: תנאים קרים וסוערים בחוץ מותירים את העור שלך אדום וגולמי, בעוד חום בתוך הבית גוזל לחות מהאוויר ומהעור שלך.

אפילו הדברים שהופכים את החורף לנפלא, כמו ישיבה ליד אח, יכולים לייבש את העור שלך, כפי שמציינת האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD). ולמרות שמקלחת חמה יכולה לחמם אותך, מים חמים מורידים את השומנים הטבעיים מהעור.

למרבה השמחה, ישנן דרכים רבות להילחם בהופעה של עור יבש ולשמור על עצמך לאורך כל העונה, וזה כלול רק בכמה שינויים קלים בשגרת היום.

המשך לקרוא לקבלת הטיפים הטובים ביותר שאושרו על ידי רופאי עור מומחים.

הטיפים הטובים ביותר לעור בריא בתקופת החורף

1. שמירה על טמפרטורות נוחות ברחבי הבית

הרבה פעמים כאשר אנו מחפשים לברוח מהקור שבחוץ אנו מתפתים להגביר את החום בבית. אבל חום גבוה מדי יכול להפוך את האוויר בביתך ליבש עוד יותר ולגרום ליובש בעור הפנים. שמירה על טמפרטורה נוחה תמנע מהעור שלך להתייבש עוד יותר – ה-AOCD ממליצים על 68 עד 75 מעלות F.

2. הורדת טמפרטורות המים במקלחת ובעת שטיפת הידיים

מקלחות ארוכות וחמות אולי נשמעות כמו רעיון מצוין כשקר וחורפי, אבל מים חמים יייבשו את העור על ידי הסרת השומנים ממנו.

כדאי גם להימנע משימוש במים חמים מדי בעת שטיפת הידיים. זה נכון במיוחד אם הידיים שלך נוטות להיות אדומות, יבשות או מגרדות.

מה גם כשאנו יוצאים ממקלחת חמה הגוף נוטה להתקרר מהר,מה שגורם לנו לרוץ לתנור הקרוב, אך כאשר מסיימים מקלחת במים קרים הגוף לא ירגיש את הקור הפתאומי שכן הבדלי הטמפרטורה לא רחוקים.

3. טפיחת העור עד לייבוש

במקום לשפשף את הידיים בעזרת מגבת מומלץ יותר לטפוח את הידיים עד שהן מתייבשות לאחר שטיפתן. פעולה זו תמנע גירוי לעור יבש, ותשמור על הלחות והשמנים הטבעיים של העור.

כנ”ל לגבי ייבוש לאחר מקלחת, ולאחר מכן עדיף למרוח קרם לחות תוך מספר דקות לאחר הרחצה על מנת לאטום את הלחות אל תוך העור.

4. בוחרים חומרי ניקוי עדינים ונטולי ריח

סבון יכול להחמיר את היובש על ידי הסרת השמנים הטבעיים של העור, לבעלי עור יבש, מומלץ להשתמש בתרחיץ גוף המסומן “לעור רגיש” או “ללא צבעים” ו”ללא ריח”. לעתים קרובות הם מכילים פחות מרכיבים אשר יייבשו את העור שלך ואף יעניקו לחות רבה יותר.

כמו כן, ה-AAD מציע לחפש מוצרים המסומנים “ללא ריח”. אבל אלה עשויים למעשה להכיל כימיקלים המנטרלים ריח ויכולים לגרום לגירוי, ולכן עדיף לחפש את התווית “לעור רגיש” או אפילו מוצרים המיועדים. עבור תינוקות היא לרוב אפשרות טובה יותר

5. מריחת קרם לחות לעיתים קרובות, במיוחד לאחר שטיפת ידיים

שטיפת ידיים היא חלק יומיומי מחיינו, במיוחד במהלך התפרצויות של הצטננות, שפעת וקורונה כאיום על בריאותנו.

שטיפת ידיים מתמדת תגרום לידיים שלנו להתייבש ולהתקלף, אבל אם נמרח קרם ידיים אחרי כל פעם, נוכל לשמור עליהן בריאות וחיוניות.

6. שתיית נוזלים מספקת

אל תצפו לתוצאות דרסטיות, אבל ייתכן שיהיה אפשר לשמור מעט על הלחות לעור שלנו מבפנים החוצה. – שמירה על לחות על ידי שתייה מרובה של נוזלים, בעיקר מים, היא אחד הדברים הטובים ביותר שכל אחד יכול לעשות כדי למנוע יובש.

פעמים רבות כאשר אנשים שצרכו מעט מים הצליחו להשפיע לטובה על הלחות העור שלהם על ידי שתיית יותר מים (בממוצע, 1.5 ליטר מים יותר מהצריכה היומית הרגילה שלהם).

7. משקיעים במכשיר אדים על מנת לשמר ולמקסם את הלחות

בחודשי החורף הקרירים יותר, האוויר מסוגל לאחוז בפחות מים מכיוון שיבש וקר יותר, ולכן מכשיר אדים בבית או במשרד שלך יחזיר את הלחות לאוויר, ויעזור לשמור על לחות העור שלך.

שמירה על רמות הלחות בתוך הבית בין 30 ל-50 אחוז ע”י הפעלת מכשיר אדים בחדרים שבהם אנו מבלים הכי הרבה זמן ובמיוחד בחדר השינה תסייע לעור לשמור ולהגן על עצמו רבות במהלך חודשי החורף.

מילה אחרונה על עור חורף בריא

אם עדיין יש יובש, אי נוחות או גירוי לאחר שניסית את הטיפים האלה, אפשר לקבל ללא מרשם קרם הידרוקורטיזון של 1 אחוז. כמובן אם אינך רואה שיפור תוך מספר ימים, עליך לפנות לרופא שלך. חלקנו עשויים להזדקק לקרם לחות בעל מרשם כדי להתגבר על השפעות החורף על העור שלך, או שהעור היבש שלך עשוי להיות סימן למצב עור שיש לטפל בו.