כיצד 17 דקות של הליכת כוח ביום ישפרו את כושר הלב והנשימה שלך

אם ניקח את הדופק עכשיו, בעת מנוחה, אפשר ללמוד לא מעט דברים על עצמנו. בין אם לאחר העבודה שאנו נרגעים ומורידים את הדופק, ואולי כשאנחנו ממהרים לעבודה ומעלים את הדופק רק כדי להגיע בזמן. ובין אם אנו מודעים לזה או לא, הלב שלנו מגיב כל הזמן לנוף המשתנה של חיינו.

אם ניקח את הדופק עכשיו, בעת מנוחה, אפשר ללמוד לא מעט דברים על עצמנו. בין אם לאחר העבודה שאנו נרגעים ומורידים את הדופק, ואולי כשאנחנו ממהרים לעבודה ומעלים את הדופק רק כדי להגיע בזמן.
ובין אם אנו מודעים לזה או לא, הלב שלנו מגיב כל הזמן לנוף המשתנה של חיינו.

כושר קרדיו-וסקולרי הוא היכולת של הלב והריאות לספק חמצן לשרירי הגוף והאיברים במהלך פעילות גופנית,

כושר גבוה של הלב והריאות קשורות ליכולת לבצע פעילות גופנית בעצימות גבוהה יותר.
יתרה מכך, ישנו קישור ישיר בין הכושר הקרדיו-וסקולרי לתמותה נמוכה יותר, ותמותה מכל-סיבה – כך שזהו מדד רב עוצמה להערכת אורך החיים והרווחה שלך.

במחקר שנערך על 2,000 אנשים בגילאי 45 עד 63, נמצא כי על ידי 17 דקות נוספות של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת (כמו הליכת כוח או ריצה) בכל יום, המשתתפים העלו את שיא ספיגת החמצן שלהם במהלך פעילות גופנית בלפחות חמישה אחוזים.
המחקר הראה גם שאפשר להשיג את אותה עלייה ברמת שיא ספיגת החמצן על ידי הליכה בקצב רגוע למשך 54 ביום, או הפחתה של 249 דקות של ישיבה כל 24 שעות..

לסיכום:

17 דקות הליכה מהירה ביום אומנם מרגיש זניח, אבל הממצאים של כל המחקרים מדגישים עוד יותר הרבה ממה שאנחנו כבר יודעים, כלומר, אפילו 15 עד 30 דקות של הליכה מהירה מפיקה תועלת רבה לבריאות